@háténimmár: Köszönöm a kiegészítéseket. Azért azt hozzátenném, hogy Magyarország nem csupán Budapestről szól. A példák valósak: kollégák és volt kollégák gyermekei, 1. és 2. osztály, nagyobb falvakban és kisebb városban élnek ők is. Ahol évfolyamonként 1-2 osztály van csak. A testnevelést is meg tudják oldani. Életemben nem olvastam Coelhot és a hasonló módon működő hazai társait sem. Köszönöm, van több diplomám is, és az egyetemen való oktatás is megadatott - igaz, nem pszichológiát. Az írásnak és blogomnak sem célja a szakmai elemzés, ezért sem látni hivatkozásokat gyermekpszichológusok kutatásaira, írásaira. Nem a pénzkeresés, a komment-gyűjtés és az index-címlapra (vagy máshová) kikerülés a célom. Egész egyszerűen ez egy személyes blog, ahol a mindennapjaimban felmerülő témákról, esetekről írom le a SAJÁT véleményemet. Ugyanakkor örülök és megköszönöm a hasznos, nem trágár hozzászólásokat. Egyetértek, hogy "ha meg akarod neki mutatni azt a világot amiben valójában él (és itt még nem a jövőről beszéltünk) akkor az tanórán kívül megy csak." - már ha a szülő is tud mit mutatni, ugye... De az írás arról szólt, hogy ne vegyük el egy jó képességű gyerek kedvét az iskolától, a hétköznapoktól (sőt a hétvégéktől!) azzal, hogy éjjel-nappal tanulnia és versenyeznie kell már elsősként, másodikosként! Főként, ha jelzi is, hogy utálja!
Pedagógus vagyok. Látom naponta a gyerekeket, talán pont ezért nem érdekel, ha hármas a gyerekem érdemjegye. 8 évesen napi 6 órája van, ebből napi 1 emelt szintű német.
Én baromállat, jót akartam a némettel, de még ez az egy plusz, órarendben lévő tantárgy is haza bírja vágni a kölköm.
Elfárad, éhes, szomjas, álmos, de ami a legfontosabb: GYEREK!
Szóval leckére otthon max. 1 órát szánok vele, estig játszhat. Ha csak hármas, hármas...de nem veszem el a gyerekkorát.
Szakkörökkel nem kínoznék egy alsóst, aztán mindenkinek a nevelés magánügye. :)
Boldog és egészséges legyen, a többit élete végéig bepótolhatja, ha akarja. :)
sajnos teljesen igaz az írás, de az alap nem ez.
Az oktatási vonal csak aktuálpolitikai és a kor társadalmi problémáinak tükörképe.
Nekem szerencsém volt, mert a fiam születésekor elolvastam Wekerdy egyik könyvét, és végig eszerint történt minden! (RV tiltás, meseolvasás, közös valós programok és a gyerek fejlődési ütemének figyelése, figyelembevétele!)
Minden igazolva lett nálunk, a már 22 éves fiam nem Facebook és internetfüggő, okostelefont csak 17 éves korában KÉRT! és a mai napig tudatosan használja, nincs szelfi meg a többi ostobaság. Soha nem játszot "ölős" játékokat, soha semmiféle tredni szart nem kapott és nem is kért. Nem a tévé nevelte és nem a pénz.
Ja és az általános sulijában már ingyen volt a tankönyv és tiltott a hétvégi házifeladat! Ez később a középiskolában is alap volt számukra.
Tehát a mostani zagy jellemzően a szülők hibás világképének eredménye.
A pénzalapú gyereknevelésé.
A hatalom által ránkerőltetett idejétmúlt és káros oktatási modell nem létezhetne a tudatos szülői halmaz mellett. A szülők 90%-a még meg is könnyebbül, hogy leveszik róluk a terhet, pénz, tablet, okostelefon és majd az iskola megoldja. Nem is érdekli a többséget, hogy az iskolában mi zajlik, és a káros iránynak sem fogják fel a gyerekük számtalan sérülését eredményező hatását.
Nálam szerencsére emgúsztuk a kötelező napközit, de ha lett volna, valószínűleg az újságok címlapján lettem volna, mert nekem ne írják már elő, hogy a gyerek egy megörzőben zanzuljon, miközben otthon ideális környzet várná!
A szülők meg csak immel-ámmal tiltakoztak. Én egyszerűen "üzentem", hogy holnap nem megy a gyerek, mert éjjel SB döntőt nézünk. És nem érdekelt, hogy milyen bigott állami szabályokat sértek, az én gyerekem, nem a kdnp-é! A tanulás, a magatartás, az eredményei minősítsék és nem az, hogy beleillik-e a hatalom vonalába vagy sem.
Ugyanilyen vonal a trendiség is, a szülők miért egymással versenyeznek a másik szülővel?
Nem igaz, hogy káros, ha a gyerekünknek nincs legújabb mobilja, tornacipője, ruhája!
Ezt mi, szülők hazudjuk - magunknak!
Mi is eljutottunk ide, mindenki mondta, hogy káros lesz az óvodában, hogy nincs GI Joe baba meg hasonlók.
10 perc beszélgetés a gerekkel és átléptünk a problémán. Elég volt utalni arra, hogy a GI Joe babával mi áll szemben! Mit akar? Egy ostoba babát vagy azt a rengeteg élményt, amit napi szinten kap. Mert a GI Joe babás gyereket a szülei a büdös életben nem viszik el oda, ahova mi járunk...
A túlterhelés csak ennek az eredménye.
A szülők álszent beletörődése + a felnőtt verseny.
.
Az van csak, amit mi megengedünk! Ki kell állni a gyerekek mellett, az ő érdekükben! Ami ránk felnőttekre törvény, az nem írható felül az iskolákban! Nekem jogom van este meccset nézni, a gyereknek nem a pihenésre. Én elutazhatom hétvégére Sopronba, ebben egy iskola ne akarjon korlátozni, mert a idióta tanterv, a tanárhiány és más miatt hétvégén is "műszakot" rendel el a gyereknek!
Ki kellene próbálni, hogy az összes gyerek nem tanul a hétvégén, nem ír házifeladatokat, hanem pihen játszik, feltöltődik.
Mit tud tenni a hatalom? Minden gyereket megbuktat? Minden szülőt a TEK elővezet? Minden gyereket elvesz a családjától?
Csak mert ő nem dolgozik a pénzéért, amit meg tőlünk kap...
Ez gond és ezen nem segít a szintén ostoba neoliberális mozgalmak választási tervei sem.
Ők meg eleve a globalizált "fogyassz!" társadalomhoz akarnak hadat tenyészteni...
Amerikai modeel kell!
A gyerekek játszva fejlődhetnek, mindgyik a saját fejlődési ütemében, megszokhatják a későbbi kötelezettségeket és adott korban lehet váltani. És kötelező a sport, a művészetek és az individualista világkép!
Nem furcsa, hogya miénknél fényévekkel korszerűbb oktatásipolitikai az USÁban nem terheli túl a fiatalokat?
Mindenkivel részben egyetértek, de a gyerekről annyit tudni kell, hogy ilyen idősen még jelentősen terhelhető. Na, nem kell túltolni, de ilyenkor még pont szivacs az agya, lehet jókat sportolni, később gerincsérvvel, időhiányban, elhülyülve a munkahelyi rutintól, nem biztos, hogy lesz rá idő.
@rallus: hja, csak a gonosz Horthy idején a lakosság elenyésző része rendelkezett érettségivel. Ha most is hagynád kihullani a 4 elemi, esetleg 8 után a lakosság nagyobbik részét, nem is hallanál reklamálást az oktatás nehézségéről.
A gonosz Horthy idején egy érettségizett középosztálybeli fiatal tudott latinul, ógörögül, németül, zenélni és a maiakat jelentősen túlszárnyaló mennyiségű lexikális tudása volt. És persze viselkedni is tudott. Nem rokkant bele! A Nobel díjasaink java része is akkor alapozta meg a tudását... Szörnyű!
eközben a rengeteg teher mellett minimális a szabad foglalkozás, semmit sem szórakozhatnak, de elérik azt, hogy a rengeteg munkával pont ugyanott tartanak, mint az összes többi társuk, vagyis sehol. Aztán jön a pofáraesés amikor kamasz lesz, meg a későbbi hippikorszak. Szülők komolyan azon aggódtak és éjt nappallá téve gondolkodnak, hogy melyik iskolába adják be a gyereküket, hogy ott majd elég jól fejlődik-e. Versenylovakként tekint rájuk mindenki, az a szemléletmód, hogy mindenben a munka és a karrier az első, anyuka is napestig dolgozik a multinál, túlóra, jól keres, karrierje van, de miféle karrier? a pozíciója csak a szervezeten belül mond valamit, a karrierje relatív. A gyereket pedig ugyanerre neveli, így lesz sok, agyonnyomorított középszerű ember, tele frusztrációval. Ez a mi világunk.
Azt persze észre sem vesszük, hogy ebben az élethazugságban tulajdonképpen a cég és annak tulajdonosa járt jól. Azzal a fene nagy belénk nevelt kötelességtudattal a vezetőink és cégünk tulajdonosának profitját növeltük, cserébe elutazhatunk két hétre Balira, de fasza.
@háténimmár: a felsorolt példákban 7-8 éves gyerekekről van szó (már persze ha tényleg léteznek, és nem a szerző teremtményei a cikkhez). Nem feltétlenül kell még ebben a korban erőltetni az extra zenei vagy nyelvi képzést.
Pár dolog kiegészítésnek: A kötelező napi 1 testnevelést felejtsük már el végre, mert az kampányduma. Bp V. kerület jónevű iskolájában a 2.-os gyerekek heti 1x jutnak be a tornaterembe, a többi órán vagy a galambszaros játszótéren vannak (mert iskolaudvar nincs), vagy testnevelésórának könyvelt más egyéb tantermi elfoglaltásguk van. Jó esetben értelmes (ismétlés-pótlás), legtöbb esetben rajzolnak és unatkoznak.
Az énekórát is elfelejthetjük mint zenei képzést, aki szeretné ha a gyereke alapszinten megismerkedne a zenével vagy egy hangszerrel, az nem dőlhet hátra az iskolai énekórák miatt.
Az angol/német/stb iskolai képzés is erősen hagy kívánnivalót maga után.
Konklúzió: Nem a szülő kretén minden esetben ha "túltolja" a gyerekét, hanem annyira szar az oktatás, hogy ha meg akarod neki mutatni azt a világot amiben valójában él (és itt még nem a jövőről beszéltünk) akkor az tanórán kívül megy csak.
Ja, és a támadások elkerülése végett a9,5 éves fiam "csak" sportolni jár délutánonként, azt mondjuk heti 5x úgy, hogy Ő sportiskolás, ahol heti 6 normál tornatermi tornaórájuk isvan testnevelő tanárral és nem a 60 éves Mici-tanítónénivel.
És igen, van pár szülő, aki rohadtul túltolja. De először az okokat nézzük meg.
Jó lenne, ha ilyen cikket olyan ember írna, akinek tényleg van valódi rálátása és nem csak koelhó-idézetekből meríti a pszichológiai tudását.
ohh a nem bírom ez cuki. Én sem bírtam a vért, a kórházat, a rossebtudjamit, nyafogtam eleget. Aztán meg kellett szülni. Na, az első császár lett, elaltattak, apuci előbb látta mint én, nagyon elegáns volt. A többi négy nem annyira. Lehetett rühelleni a vért és az egyéb trutyit, de hát biza meg kellett szülni, az nem volt sem felemelő, sem szép, szenvedés és borzalom. Ingyen nem adják, evvan. Apuci a negyediknél (zsinór a nyakon, 23 óra szenvedés) megmentette az életemet. Soha többé nem nézett rám nőként, az ötödik csak becsúszott. Utólag másnak milyen tanácsot adhatok?
Bent voltam én is, és nem bántam meg. Azt gondolom, hogy az apának ott a helye a szülésnél. Ugyanakkor ellenszenves az a giccses látásmód, amit sokan a szülés köré kerítenek, hogy az micsoda élmény. Élmény kedvéért koncertre mész vagy színházba, nem szülészetre. Nem azért mentem be, mert nekem az olyan csodás élmény, hogy a feleségem hosszú órákon át erőlködik, szenved és ordít, hanem azért, mert egyszerűen egy ilyen helyzetben nem hagyhatom magára.
@Sequoyah: Nagyon szép, amit írsz. Ugyanakkor ma egy átlagos normál szülés úgy zajlik, hogy a szülésznő vagy a szülészorvos megfogja a gyereket, hogy ne a földre, meg máshová essen, majd szinte azonnal az anya meztelen mellkasára teszi. Hiszen felismerték, hogy mennyire fontos már az első percekben is a bőrkontaktus... Így kicsit kiesik az, hogy az apa tarthassa először kézben.
@Drednaught: Kétség kívül megértetted (másokkal ellentétben), hogy miről szól a bejegyzés: senki ne kényszerítsen rá a másikra olyat, amit valóban nem szeretne. A kommenteket kénytelen vagyok szűrni, mert nem állítottam korhatárt, és bár megértem a mondandódat, bizonyos stílus és szavak így nem maradhatnak.
Úgy látom, a vita abból indult ki hogy @croc azt írta, hogy az nem férfi, hanem éretlen gyerek még, aki nem bír ilyet. És gyerek ne neveljen gyereket. - Nem értek egyet ezzel. Nem gondolom, hogy az a férj, aki elájult a szülés után a folyosón, vagy az enyém, akit le kellett ültetni, miután meglátta a gyerek fejét kibújni, rossz apa vagy éretlen férfi lenne. Esetemben például felelősségteljes, komoly, akit a gyerekek is imádnak és ő is imádja a gyerekeket. Nem bírja a vért? Na bumm! Én bírom a vért, mégis el kell fordulnom, ha vért vesznek tőlem. Ugyanakkor például világéletemben imádtam fogorvoshoz járni, és például érzéstelenítést se kértem soha. Más meg ezt nem bírná, de nem ítélem el.
Előrebocsátom, megjártam egy háborút, a vér baromira nem izgat.
Ott voltam a fiam születésénél, láttam ahogy véresen kibukkan a világra, ahogy elvágják a köldökzsinórt és felsír. Életem egyik legfontosabb pillanata volt. Aki bírja a vért, na meg a sikolyokat az ne hagyja ki.
En bent voltam a fiam szuletesenel, es egyaltalan nem bantam meg. Egyetlen fontos szabaly volt amit probaltam betartani: szigoruan a fejnel voltam, es nem is neztem lefele.
En nem ereztem semmifele hatranyat annak, hogy bent voltam, az asszonynak pedig kifejezetten jol jott a tamogatasom. Az sem utolso, hogy igy legalabb sejtem, hogy min ment o keresztul. De az, hogy elsokent foghattam kezembe a fiamat pedig nem is lenne karpotolhato.
@Drednaught: ha téged kiborít a szenvedő nő látványa, akkor mit szóljon a nő, aki a közös gyereketekért szenved? Ennek kezelésére érdemes felszívni magad, mert sajnos könnyen kerülhetsz olyan helyzetbe, amikor nemhogy látnod kell a szenvedést, de esetleg rajtad múlik a másik élete. Erre úgy érdemes edzeni, hogy egyébként szakképzett személyzet van veletek. Ha azért nem lennél bent , hogy a párodnak segíts, azért ez is egy jó indok lehet, hogy mégis.
Katica Pettyek
Katica Pettyek
Utolsó kommentek:
Katica Kovács 2018.02.06. 21:37:56
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
fumerin 2018.02.06. 13:45:34
Én baromállat, jót akartam a némettel, de még ez az egy plusz, órarendben lévő tantárgy is haza bírja vágni a kölköm.
Elfárad, éhes, szomjas, álmos, de ami a legfontosabb: GYEREK!
Szóval leckére otthon max. 1 órát szánok vele, estig játszhat. Ha csak hármas, hármas...de nem veszem el a gyerekkorát.
Szakkörökkel nem kínoznék egy alsóst, aztán mindenkinek a nevelés magánügye. :)
Boldog és egészséges legyen, a többit élete végéig bepótolhatja, ha akarja. :)
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
Duplaxiii 2018.02.06. 12:46:28
Az oktatási vonal csak aktuálpolitikai és a kor társadalmi problémáinak tükörképe.
Nekem szerencsém volt, mert a fiam születésekor elolvastam Wekerdy egyik könyvét, és végig eszerint történt minden! (RV tiltás, meseolvasás, közös valós programok és a gyerek fejlődési ütemének figyelése, figyelembevétele!)
Minden igazolva lett nálunk, a már 22 éves fiam nem Facebook és internetfüggő, okostelefont csak 17 éves korában KÉRT! és a mai napig tudatosan használja, nincs szelfi meg a többi ostobaság. Soha nem játszot "ölős" játékokat, soha semmiféle tredni szart nem kapott és nem is kért. Nem a tévé nevelte és nem a pénz.
Ja és az általános sulijában már ingyen volt a tankönyv és tiltott a hétvégi házifeladat! Ez később a középiskolában is alap volt számukra.
Tehát a mostani zagy jellemzően a szülők hibás világképének eredménye.
A pénzalapú gyereknevelésé.
A hatalom által ránkerőltetett idejétmúlt és káros oktatási modell nem létezhetne a tudatos szülői halmaz mellett. A szülők 90%-a még meg is könnyebbül, hogy leveszik róluk a terhet, pénz, tablet, okostelefon és majd az iskola megoldja. Nem is érdekli a többséget, hogy az iskolában mi zajlik, és a káros iránynak sem fogják fel a gyerekük számtalan sérülését eredményező hatását.
Nálam szerencsére emgúsztuk a kötelező napközit, de ha lett volna, valószínűleg az újságok címlapján lettem volna, mert nekem ne írják már elő, hogy a gyerek egy megörzőben zanzuljon, miközben otthon ideális környzet várná!
A szülők meg csak immel-ámmal tiltakoztak. Én egyszerűen "üzentem", hogy holnap nem megy a gyerek, mert éjjel SB döntőt nézünk. És nem érdekelt, hogy milyen bigott állami szabályokat sértek, az én gyerekem, nem a kdnp-é! A tanulás, a magatartás, az eredményei minősítsék és nem az, hogy beleillik-e a hatalom vonalába vagy sem.
Ugyanilyen vonal a trendiség is, a szülők miért egymással versenyeznek a másik szülővel?
Nem igaz, hogy káros, ha a gyerekünknek nincs legújabb mobilja, tornacipője, ruhája!
Ezt mi, szülők hazudjuk - magunknak!
Mi is eljutottunk ide, mindenki mondta, hogy káros lesz az óvodában, hogy nincs GI Joe baba meg hasonlók.
10 perc beszélgetés a gerekkel és átléptünk a problémán. Elég volt utalni arra, hogy a GI Joe babával mi áll szemben! Mit akar? Egy ostoba babát vagy azt a rengeteg élményt, amit napi szinten kap. Mert a GI Joe babás gyereket a szülei a büdös életben nem viszik el oda, ahova mi járunk...
A túlterhelés csak ennek az eredménye.
A szülők álszent beletörődése + a felnőtt verseny.
.
Az van csak, amit mi megengedünk! Ki kell állni a gyerekek mellett, az ő érdekükben! Ami ránk felnőttekre törvény, az nem írható felül az iskolákban! Nekem jogom van este meccset nézni, a gyereknek nem a pihenésre. Én elutazhatom hétvégére Sopronba, ebben egy iskola ne akarjon korlátozni, mert a idióta tanterv, a tanárhiány és más miatt hétvégén is "műszakot" rendel el a gyereknek!
Ki kellene próbálni, hogy az összes gyerek nem tanul a hétvégén, nem ír házifeladatokat, hanem pihen játszik, feltöltődik.
Mit tud tenni a hatalom? Minden gyereket megbuktat? Minden szülőt a TEK elővezet? Minden gyereket elvesz a családjától?
Csak mert ő nem dolgozik a pénzéért, amit meg tőlünk kap...
Ez gond és ezen nem segít a szintén ostoba neoliberális mozgalmak választási tervei sem.
Ők meg eleve a globalizált "fogyassz!" társadalomhoz akarnak hadat tenyészteni...
Amerikai modeel kell!
A gyerekek játszva fejlődhetnek, mindgyik a saját fejlődési ütemében, megszokhatják a későbbi kötelezettségeket és adott korban lehet váltani. És kötelező a sport, a művészetek és az individualista világkép!
Nem furcsa, hogya miénknél fényévekkel korszerűbb oktatásipolitikai az USÁban nem terheli túl a fiatalokat?
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
bontottcsirke 2018.02.06. 12:41:28
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
bontottcsirke 2018.02.06. 12:40:52
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
Amineknevetadokelveszik 2018.02.06. 11:18:53
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
rallus 2018.02.06. 09:55:49
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
blöff 2018.02.06. 09:21:21
Azt persze észre sem vesszük, hogy ebben az élethazugságban tulajdonképpen a cég és annak tulajdonosa járt jól. Azzal a fene nagy belénk nevelt kötelességtudattal a vezetőink és cégünk tulajdonosának profitját növeltük, cserébe elutazhatunk két hétre Balira, de fasza.
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
Treff Bubi 2018.02.06. 07:59:53
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
háténimmár 2018.02.05. 22:29:14
Az énekórát is elfelejthetjük mint zenei képzést, aki szeretné ha a gyereke alapszinten megismerkedne a zenével vagy egy hangszerrel, az nem dőlhet hátra az iskolai énekórák miatt.
Az angol/német/stb iskolai képzés is erősen hagy kívánnivalót maga után.
Konklúzió: Nem a szülő kretén minden esetben ha "túltolja" a gyerekét, hanem annyira szar az oktatás, hogy ha meg akarod neki mutatni azt a világot amiben valójában él (és itt még nem a jövőről beszéltünk) akkor az tanórán kívül megy csak.
Ja, és a támadások elkerülése végett a9,5 éves fiam "csak" sportolni jár délutánonként, azt mondjuk heti 5x úgy, hogy Ő sportiskolás, ahol heti 6 normál tornatermi tornaórájuk isvan testnevelő tanárral és nem a 60 éves Mici-tanítónénivel.
És igen, van pár szülő, aki rohadtul túltolja. De először az okokat nézzük meg.
Jó lenne, ha ilyen cikket olyan ember írna, akinek tényleg van valódi rálátása és nem csak koelhó-idézetekből meríti a pszichológiai tudását.
Bejegyzés: Túlterheljük a gyerekeinket
hotredchili 2017.11.28. 20:19:07
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
fáskerti elvtárs 2017.11.28. 17:57:47
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
Katica Kovács 2017.11.28. 17:52:25
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
Katica Kovács 2017.11.28. 17:47:28
Úgy látom, a vita abból indult ki hogy @croc azt írta, hogy az nem férfi, hanem éretlen gyerek még, aki nem bír ilyet. És gyerek ne neveljen gyereket. - Nem értek egyet ezzel. Nem gondolom, hogy az a férj, aki elájult a szülés után a folyosón, vagy az enyém, akit le kellett ültetni, miután meglátta a gyerek fejét kibújni, rossz apa vagy éretlen férfi lenne. Esetemben például felelősségteljes, komoly, akit a gyerekek is imádnak és ő is imádja a gyerekeket. Nem bírja a vért? Na bumm! Én bírom a vért, mégis el kell fordulnom, ha vért vesznek tőlem. Ugyanakkor például világéletemben imádtam fogorvoshoz járni, és például érzéstelenítést se kértem soha. Más meg ezt nem bírná, de nem ítélem el.
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
2017.11.28. 16:04:04
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 16:02:00
- Bizony.
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 16:00:57
Ott voltam a fiam születésénél, láttam ahogy véresen kibukkan a világra, ahogy elvágják a köldökzsinórt és felsír. Életem egyik legfontosabb pillanata volt. Aki bírja a vért, na meg a sikolyokat az ne hagyja ki.
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
Sequoyah 2017.11.28. 15:56:09
En nem ereztem semmifele hatranyat annak, hogy bent voltam, az asszonynak pedig kifejezetten jol jott a tamogatasom. Az sem utolso, hogy igy legalabb sejtem, hogy min ment o keresztul. De az, hogy elsokent foghattam kezembe a fiamat pedig nem is lenne karpotolhato.
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
2017.11.28. 15:49:13
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?
zizi77 2017.11.28. 15:44:57
Bejegyzés: Férj a szülőszobán – Tényleg mindenkinek így a legjobb?